Saturday, April 11, 2009

Soal & Jawab & Borak DCL bersama CD Syikin

Geng, Korang ada soalan atau cadangan berkaitan DCL kat blog ni? Sila kemukakan ye.. saya akan cuba cari jawapan..


Soalan dari adik N**a dari Kuala Lipis, Pahang... Baru sign up jadi ahli.. dan ada persoalan terbuku..

fromN*** M***
tosyikin jana
dateTue, Jul 28, 2009 at 5:02 PM
subjectRe: Keahlian DCL

Kak nak mengadulah...kebanyakan kat *** ni ,yg sy kenallah semua nya dah ada ahli nak jual camno? tapi kalau sy ada web atau numpang nama kat web kak ekin tahan lah skit kot .
utk pengetahuan kak ekin sy ni bekerja mkn gaji. sambil tu nak cari side income ...boleh ke kak, sy nak serius dlm DCL(takut takde masa plak nanti). nak tanya pendapat kak ekin lah
buat masa sekarang sy beli u kegunaan sendiri dulu. Setakat ni sy promote dkt adik sy. Eloknya adik sy ni beli melalui sy ke atau jadi downline sy? mana yg lebih baik.



Fromsyikin jana
toN*** M***
dateTue, Jul 28, 2009 at 9:01 PM
subjectRe: Keahlian DCL
mailed-bygmail.com

Jawapan saya.. Salam Nuha..

ala, apa apa bisnes pun mesti ada org dah jual.. yg penting kita share apa yg best pasal DCL.. contoh cam sorang downline akak kat putrjaya.. memula dia pun tak confident nak jual sebab ramai dah org jual DCL.. tapi bila dia terangkan testimoni dan cara terbagus utk ambil produk tu, ramai yg beli dari dia.. sebab yg penting, ilmu kena ada utk tackle customer..

no problemo.. awak bleh jual nama akak.. CD Internet yg dah 5 tahun buat DCL.. online dan offline.. kat DCL sorang je leader dari team internet.. takde lagi pesaing,.. hehehe

the best thing, adalah guna sendiri semua produk.. akak akan guide cara pengambilan terbaik.. dan pasti akan dapat result yg superb..

dun worry.. ramai je downline akak yg masih bekerja.. buat DCL ni bukan kena 8 jam sehari.. sejam sehari pun bleh.. share dengan kengkawan yg berminat.. apa-apa pun, kena jumpa akak gak dulu.. akak bg clear picture segalanya tentang DCL.. at least kena allocate dalam 4 jam utk info secara am.. kita bleh bincang tentang produk, business dan apa-apa saja..



http://img.photobucket.com/albums/v723/syikin72/glitterstar.gif



Soalan dari adik A***h N***n dari Putrajaya.. baru ambil stok bernilai 1k pada 24 Julai.. dan feed back 3 hari kemudian..


fromA*** n***n
tosyikin jana
dateMon, Jul 27, 2009 at 4:37 PM
subjectPV DCL
mailed-bygmail.com

hide details Jul 27 (1 day ago)
Reply

Follow up message
assalamualaikum kak ikin...
alhamdulillah beberapa barang yang saya ambil hari tu telah pun terjual... terasa keseronokannya..



fromsyikin jana
toA*** n***n
dateTue, Jul 28, 2009 at 11:50 AM
subject PV DCL
mailed-bygmail.com




Follow up message
Wa'alaikum salam..

Alhamduliillah.. akak lebih happy bila awak happy dik.. mesti meningkat keyakinan diri kan?



BELIAN PRODUK DI MANA-MANA STOKIST / BUSINESS CENTRE DCL

Sekiranya anda ingin membeli Produk DCL dari mana-mana Stokist DCL / DCL Business Centre, sila pastikan anda :-

1. Bawa Kad Pengedar / No. ahli. Kalau tak dapat kad lagi, slip merah dalam sales kit, ada Kod Pengedar Anda ~ itu adalah No. Ahli. Kegagalan membuat demikian, boleh menyebabkan anda tidak layak membeli produk DCL dengan harga ahli.

2. Minta salinan DOF ~ Delivery Order Form dari stokist tersebut, sebagai bukti pembelian untuk pastikan stokist itu menyerahkan belian ahli utk record pihak HQ DCL.

Sila ikut sepertimana yg saya sarankan, kerana ada segelintir Stokist yg tidak menjalankan tanggungjawab menyerahkan bukti belian anda ke Ibu Pejabat DCL. Ini mengakibatkan anda tidak dapat PV - Point Value dari pembelian sendiri dan mengakibatkan anda tidak dapat bonus sekiranya anda layak.


UNDERCUTTING / CARAS DOWNLINE ORANG... MESTI BACA!!!!

Sering saya mendapat maklum balas ahli DCL www.kedai2ekin.com yang mana saya iklankan nama di web ini dan mengambil stok dari stokist DCL, anda ditawarkan menyertai DCL di bawah stokist tersebut atau dalam kata lain, anda diminta menukar penaja dari bernaung bawah www.kedai2ekin.com kepada menjadi ahli di dalam kumpulan mereka.. Ini adalah sifat tamak segelintir Stokist DCL yang ada dengan menggunakan alasan basi seperti :-

:) upline anda jauh , jadi tak mampu membimbing anda.

:) jadi ahli dalam kumpulan mereka, mereka akan hantar stok pada anda

Harus diingatkan, sejak saya menyertai DCL dari tahun 2004 hingga kini, memang Stokist begini memang wujud. Mencuri hak orang untuk kepentingan peribadi. Terus terang saya katakan, saya tidak pernah menghalalkan perbuatan mereka. Memang saya akui ada ahli yang telah mengikut cadangan Stokist tersebut. Saya serahkan pada Allah untuk membalasnya.

Namun begitu saya bersyukur masih ada ahli yang setia bersama saya dan sekarang telah mencapai pangkat Diamond Director seperti DD Khamisah Jamil, DD Yusniaziah, DD Lela Rohaya dan DD Noraniza Anwar.Kepada anda yang sedang didalam dilema dengan tawaran yang diterima, fikirkan sejenak...

1) Hari ini anda menganiaya upline yang membimbing anda, satu hari nanti, tidak mustahil downline anda akan menganiaya anda.

2) Adakah Stokist atau ahli yang menawarkan anda bertukar pada mereka ikhlas menolong anda jika anda tiada sale. Memang ramai yang mula dikuasai tamak haloba bila melihat ahli yang mampu buat sale dengan banyak. Dekat tidak bermakna menjanjikan anda berjaya,. jauh tidak bermakna tidak mampu membimbing. Kejayaan akan datang dengan usaha anda sendiri disamping cetusan semangat dari upline anda.


ok.. nanti sambung lagi..











Cik Bunga: Bagaimanakah, rama-rama boleh jadi besar dan sangat cantik seperti Cik Rama-rama?



Cik Rama-rama: Oh, terima kasih kerana memuji saya. Baiklah, saya akan ceritakannya. Saya asalnya daripada sebiji telur yang kecil. Kemudian, telur itu akan pecah dan menjadi seekor ulat. Ulat itu akan mencari makanan untuknya membesar. Semasa saya menjadi ulat, saya makan banyak daun. Kemudian, apabila ulat itu kekenyangan, dia ingin berehat. Jadi, ia akan membuat kepompong untuk dirinya. Kepompong tu ialah tempat perlindungan bagi ulat untuk berehat. Selepas beberapa hari kemudian, kepompong itu akan pecah dan jadilah rama-rama yang cantik.

Rama-rama terpaksa berjuang untuk memulakan hidupnya. Dia terpaksa membebaskan diri daripada kepompong. Bukan mudah untuk keluar daripada kepompong yang mengikat itu. Sedangkan sepanjang berada di dalam kepompong tiada siapa pedulikannya, malah tatkala bergelar ulat ia lebih dibenci.

Sulitnya untuk akhirnya bergelar rama-rama. Terpaksa melalui kitaran dan evolusi bentuk. Daripada sesuatu yang tidak punya apa, akhirnya bertukar menjadi sesuatu yang amat menyenangkan. Rama-rama adalah contoh terbaik wanita untuk sedar betapa bernilainya kehidupan mereka. Sewaktu anda dipuja, usah terlalu mabuk sebaliknya kenang-kenang kehidupan serba susah sebelum itu.

Ingatlah mereka yang bersusah payah memastikan anda dapat bangkit sebagai manusia sempurna hari ini. Anda tidak muncul sendiri, sebaliknya anda adalah lambang pengorbanan ibu bapa dan insan sekeliling. Hiduplah dengan bebas dan terjemahkan kebebasan itu kepada nilai-nilai murni yang perlu dipertahankan. Hak anda ialah memelihara kehormatan. Selama mana anda memelihara kehormatan dan maruah diri anda berada pada terbaik, sebaik sahaja anda tidak peduli kepada siapa maruah itu hendak diberikan, anda sudah kehilangan masa depan.

Kalaulah rama-rama tahu dia cantik dan sentiasa memukau penglihatan manusia, dia tentu tidak mudah-mudah terbang ke sana sini. Sebab setiap kali ia mengibarkan sayapnya, ia sentiasa terdedah pada bahaya.





Donald Trump opinion on network Marketing (MLM).

In one of the OPRAH talk show, with Donald Trump as the guest,she asked him “if you go bankrupt again what would you do?”

he replied: I will start a MLM business, and then all the audiences started to
BOOOOOOOOOO

and then he said: “That’s why you are sitting there and I am sitting here” I believe MLM is a powerful concept,but it has been misused. Unfortunately most of the people can’t differentiate MLM from PYRAMID SCHEME.

~ Donald Trump may have been a bit rough but he is correct.

No comments:

Post a Comment